Modlić się psalmami. Gdy otwieramy Biblię
Stron: 130
Data wydania: 2008
Oprawa: broszurowa ze skrzydełkami
brak w magazynie
Dostępna
Dostawa od 9,80 zł
Modlić się Psalmami. Gdy otwieramy Biblię to połączone wydanie dwóch ważnych tekstów wybitnego pisarza-trapisty, Thomasa Mertona, na temat Pisma Świętego. Każdy z nich pochodzi z innego okresu życia pisarza. Modlić się Psalmami to jeden ze wcześniejszych tekstów tego katolickiego autora, przepełniony jeszcze świeżą radością odkrycia Psalmów jako źródła osobistej modlitwy. Merton proponuje modlitwę Psalmami każdemu z nas, zalecając, by włączyć ją do osobistego rytmu życia, by uczynić z Psalmów odnawiające źródło duchowej siły. Gdy otwieramy Biblię to esej napisany dziesięć lat później na prośbę wielkiego teologa żydowskiego, Abrahama Joshuy Heschela. Zawiera dojrzałą refleksję teologiczną na temat „skandalicznego” i przemieniającego przekazu Biblii i tego, jakie wyzwania stawia przed nami, ludźmi świata współczesnego. Merton proponuje nam lekturę Pisma Świętego w świetle wielkich dzieł współczesnej literatury i sztuki, starając się odnaleźć na nowo żywe serce Biblii, ukryte często pod skorupą przyzwyczajeń i drobiazgowych teologicznych spekulacji.
Polecamy także
Polecamy także
Specyfikacje
EAN: 9788360040621
ISBN: 978-83-60040-62-1
Format: 130x200 mm
Stron: 130
Data wydania: 2008
Oprawa: broszurowa ze skrzydełkami
Producent: Wydawnictwo Esprit, ul. Władysława Siwka 27A, 31-588 Kraków, sprzedaz@esprit.com.pl
niedostępna
powiadom mnie, kiedy pojawi się w sprzedaży
BEZPROBLEMOWY ZWROT TOWARU. Kupuj i sprawdź spokojnie w domu. W ciągu 14 dni możesz odstąpić od umowy bez podania przyczyny. [*Nie dotyczy ebooków i innych produktów dostarczanych w formie cyfrowej]
Thomas Merton – pozostałe książki
Recenzje

Psalmy to pieśni ludzi, którzy wiedzieli, kim jest Bóg. Jeżeli mamy się modlić dobrze, my również musimy odkryć Pana, do którego się zwracamy. Albowiem Bóg postanowił ujawnić się nam w tajemnicy psalmów.
Fragment
Wewnętrzna prawda człowieka i ludzkiej egzystencji ujawnia się w pewnym rodzaju wydarzenia. To wydarzenie ma naturę kairos, kryzysu lub sądu. Człowiek, sprowokowany bezpośrednią historyczną interwencją Boga (która
może być wątpliwa i niejasna, niemniej jednak jest decydująca), może odpowiedzieć z zaangażowaniem swojej najgłębszej wolności lub może uchylić się od spotkania, stosując różne bałamutne wymówki. Jeśli człowiek uniknie spotkania, jego wolność nie jest utwierdzona, lecz zagrożona i zafałszowana.
(Jednak do spotkania może dojść w innych okolicznościach. Można dostać następną szansę!). Gdy spotkanie jest prawdziwe i kompletne, zostaje ustanowiony nowy rodzaj związku pomiędzy naszą wolnością i tą ostateczną Wolnością i Duchem: Bogiem, który jest miłością i który jest również „Panem historii”.
Zarazem powstaje nowy związek z innymi ludźmi: zamiast żyć dla siebie, żyjemy dla nich. W idealnym ujęciu: gdybyśmy wszyscy żyli z tego rodzaju altruistyczną troską i zaangażowaniem, ludzka historia zakończyłaby się epifanią Boga w człowieku. Ludzkość w sposób widoczny byłaby „Chrystusem”.
Gdy otwieramy Biblię, fragment
Inni kupili także
Inni kupili także
Najpopularniejsze w kategorii
ReligiaNajpopularniejsze w kategorii Religia
o. Jean-Philippe Chauveau